Nakendjur iFokus

Nakendjur

Etikettkatt
Läst 429 ggr
Puminmumin
2015-04-04 21:53
0

Mammas katt hatar mig

Hej!

Jag är allergisk mot katter och mammas dröm om katt fanns inte på kartan. Några år efter att jag flyttat hemifrån så bestämde hon sig för att skaffa katt. För att jag skulle kunna hälsa på så började i prata om nakenkatt( mamma tyckte dom var fula. Men efter att träffat en uppfödare så föl hon pladask för dessa underbart vackra katter). Efter några timmar hos uppfödaren och jag inte reagerat något trots massa gos så bestämde sig min mamma för att tjinga en.  Sagt och gjort.  Hon åkte och hämtade katten och den fick göra sig hemmastad.

Några veckor senare kom jag dit men min hund och hälsade på. Hunden och katten älskade varandra från första början och både leker och myser ihop. Men han hatar mig!

Jag vet inte vad jag har gjort. Detta blir bara värre och värre. Han flyger på mig i soffan och om jag fikar med min mamma kan han komma fram och bita mig. Jag har försökt att muta honom med lek, klia honom med hans mjukisborste som han älskar och snask. Han både leker och äter och verkar inte rädd för mig. Jag pratar med honom, har testat att ignorera honom osv. Han brukar jama vid kranen när han vill ha vatten.  Sätter jag igång den så biter han mig när jag rör kranen. Jag försökte vara kattvakt en gång och han fick komma hem till mig i ett försök i att få en relation utan att min mamma var med.. Han kom ut ur transporten lekte med hunden, drack vatten, åt ,sov och gick på lådan.
Men fick ringa mamma då han flög på mig om jag skulle ut med hunden eller försökte sätta mig i min soffa.

Detta är jättesynd då vi tänkte att han skulle få vara med mig om hon ska utomlands osv.
Kan tillägga att min syster som är 10 år yngre  och min lillebror bor hemma och både hon och min bror och kompisar till dom samt kusiner och annan familj kan göra allt med honom. Han visar alltså bara detta beteende mot mig!

Helt ärligt så har det blivit så illa nu att jag inte kan vara på landet samtidigt som dom för att jag inte vågar vara ensam med honom.

Vad ska jag göra? Han behöver inte älska mig men han måste väl ändå kunna acceptera att jag finns?

Cahira
2015-04-05 01:53
0

Oj! Har inga bra tips tyvärr, men beklagar att det blivit så. Hoppas någon har bra förslag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Puminmumin
2015-04-05 12:17
0

Tack ändå. Hoppas att någon har några idéer