Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2598 ggr
Cahira
2014-11-22 20:33

Vad gör du nu?

Vad gör du nu? 🙂 Och vad ska du göra idag? (fortgående tråd, måste inte vara just detta datum)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2014-11-22 20:42
#1

överväger att käka lite medans jag torkar hunden efter hans dusch ^^

VildaVittra
2014-11-22 20:46
#2

Tittar på River Cottage Australia.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2014-11-22 21:06
#3

Jag har X-men igång i bakgrunden och dricker en smoothie medans vi väntar på att karln som köper våra kalvar ska ringa. Han hämtade dom imorse och håller på att väga dom nu. Jag är sjuk i influensan (Jag längtar tills mitt immunförsvar blivit van vid alla virus och bakterier som MN har) men är less på dessa fyra väggar och ser fram emot att åka bil ett tag. Är lite som en hund när det kommer till att åka bil. :)

Owatonna ligger på min mage, Frodo på mina ben och Digger intill mig. Ixxi ligger vid fötterna. Snacka om att bli omhändertagen när man är sjuk. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-11-23 08:50
#4

Jag håller på att förbereda mig inför en spårkurs. Direkt efter det ska jag åka och hälsa på en kennel. :)

Sasa Allie
2014-11-23 18:48
#5

Läser Harry Potter och försöker göra franska läxan.


VildaVittra
2014-11-23 18:50
#6

Bakar bröd. Ska bli något så nyttigt som vitlöksbaugetter. 🤤

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Saffran0Spice
2014-11-23 18:53
#7

Försöker skapa ett stickmönster anpassat efter min hunds komplexa kropp hahaha

#6 vitlöksbaguetter🤤…….

VildaVittra
2014-11-23 18:56
#8

#7 Varför inte skicka honom till plastkirurgen så han passar till mönstret? *smart* ☝️

Mmm, det ska bli jättesmarrigt, med färsk vitlök och persilja från egna odlingar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2014-11-23 19:07
#9

#8 eller hur, för han är liksom stl S runt hals och midja, stl M på längden och stl L runt bröstet 😂

yumyum, blir hungrig!
själv får man nöja sig med ica's snabbnudlar XD

Cahira
2014-11-24 07:45
#10

Är hungrig för första gången på flera dagar men mår illa för att magen är för tom så jag småäter innan jag ska sova. Gud, maat. 

Febern har lagt sig men jag är fortfarande svag och yr med mer värk än vanligt. Att skaffa mig influensan var en dålig idé. 😛

Och så skjuter jag på att ta sömntabletten, har sovit så mycket senaste tiden att det bara kryper i kroppen på mig av tanken att spendera fler timmar liggandes!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-11-25 02:03
#11

Får i mig ris, köttfärs, svamp och bönor och en frukt och grönsakssmoothie till. Nu jäklar blir det näring! Så skönt att äntligen kunna äta igen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
2014-11-25 02:09
#12

#11 Jag ser fram emot på onsdag när jag äntligen kommer ha mat i skåpen igen. Just nu ekar det tomt då jag glömde köpa hundmat, så de har fått äta min mat den här veckan. Förbaskade hönshjärna. 🤪 Leon var lite fundersam över vissa rätter, han är tydligen inte lika van som mina hundar med nödkokihop. Mina har ju till och med ätit förvällda nässlor med ris som middag. Men kokta jordärtskockor var supermums enligt honom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2014-11-25 02:58
#13

#12 Haha ja jag kan tänka mig förvåning/förvirringen! 

Tittar på dancing with the stars. 😊 Ixxi haltade nu ikväll och hade ett sår i tassen mellan trampdynorna. Vet inte om hon lyckats stampa sig på något eller vad. Tur vi har sårbehandling hemma. :) 

Sitter också och skriver ett planeringsblad över saker jag vill få gjorda i vinter med djuren. Alltid skönt att få allt utformligt på ett blad istället för att hålla allt i huvudet. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2014-11-25 07:42
#14

#13 Usch då! hoppas Ixxi blir bra snabbt igen🌺

Har precis följt min övernattare till jobbet - svinkallt ute så både hund och matte överraskade sig själva över hur hurtiga de var upp för mördar-backarna på hemvägen!

Cahira
2014-11-25 07:48
#15

#14 Ja det är galet hur snabb man kan bli när det är kallt! 

Tack hoppas jag med. 🌺 Är glad att såret är väldigt litet. Rakade runtom så det kan luftas bättre så ska nog gå rätt så bra.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-11-25 07:51
#16

#15 Ja verkligen, nu är Rossi helt slut efter ''joggen'' och han slocknade direkt - att gå upp kl 06 är likvärdigt med mitt i natten för honom, då han går ogärna upp före 11 annars hahaha XD

Ja då läker det nog snabbt och fint hoppas vi =)

Cahira
2014-11-25 07:55
#17

#16 Åh Ixxi är likadan! 11 är perfekt tid för henne! 😃 Jag kan inte ens skylla på att hon är gammal för hon har alltid varit sån. 🤫

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-11-28 01:17
#18

Lyssnar på avslappnande musik och slappnar av. Känns så underbart att slappna av på djupet för första gången på flera månader! Känner mig inte lika sjuk längre heller så ser fram emot att äta kalkon om en kvart och äta upp de kilon jag tappade dessa två veckor. 😛 

Och jag unnar mig en cola med citron. Fuskigt sätt att få i mig Cvitamin. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
2014-11-28 01:34
#19

Måste beklaga mig över att Alladin mist sin körsbärspralin, fläderäckel har tagit dess plats.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2014-11-28 03:39
#20

#19 urk. :S

Kalkonen var saftig och god. 🤤 Sitter och jäser med en full jättemage och tittar på ett event på tv där de promotar hundadoptioner med massa kändisar. Väldigt fint faktiskt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Hildgrim
2014-11-29 14:02
#21

#19 Fläder låter konstigt i en chokladask? 

#20 Antar hundadoptioner är mycket större där än i Sverige?

Hildgrim
2014-11-29 14:05
#22

Nu har jag precis kommit hem efter att ha köpt en present till mig själv (för att ha klarat 10 kilos gränsen). En begagnad symaskin blev det. :) Tycker jag syr så pass mycket nu att jag förtjänar något bättre än skräpet från Ikea jag har nu.

Gav 1600 för den. Har sett samma maskin i en symaskinsaffär (som också säljer begagnat) och dom ska ha 5000 för den. Vilket KAP jag gjorde! :D

Cahira
2014-11-30 02:26
#23

#21 Jo är ju fler som dumpar av hundar som skräp så det är en stor deal. Shelters överflödas och hälften av alla hundar och katter som hamnar på shelters tar sig ut igen. Finns många no kill shelter (Apache är från ett no kill shelter, betalar hellre de som anstränger sig lite extra) men det är fortfarande ett stort problem. Programmet försökte berätta att även om dom är unga, gamla eller annat - plugga på rasen innan du skaffar den och att beslutet att skaffa en hund är for life. Kändes så sjukt bra att dessa kändisar lägger ned energin att sända det budskapet!

#22 Kul med fynd! 👍

Sitter och glor på tv och känner mig mer död än levande. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-12-02 17:28
#24

Har nyss kammat trollet ❤️ och ska gå och fixa kvällsmat åt hamster och kanin snart ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-12-03 04:03
#25

Vad mysigt med trollkamning! ❤️

Jag sitter och skriver diverse listor för att sortera tankar i huvudet. Otroligt hjälpsamt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-12-04 11:14
#26

Ligger på soffan, död efter flytten, genom förkyld!
Men har samtliga pälsbollar på mig, en kopp te och internet, så blir nog frisk snabbt igen hehe ^^

MaaariaS
2014-12-04 11:55
#27

Ska se om jag kan göra lite hamsterkakor,fast jag är rutten på att baka så vi får se hur det blir 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
MaaariaS
2014-12-04 14:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Nu är hamsterkakorna med ärtor och majs klara 🙂 Om dom går att äta vet jag inte än då testråttan sover 😉😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-12-04 22:55
#29

#26 Välkommen tillbaka, skönt att flytten gick bra. :)

Hamsterkakor? Aldrig hört talas om förr. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-12-05 07:28
#30

#29 Tackar tackar - skönt att vara tillbaka ^^

Sitter just nu och är irriterad över ännu en sömnlös natt, regnar ute och har en del att göra egentligen. Överväger att skita i allt och dra nått gammalt över mig idag 😛

MaaariaS
2014-12-05 15:58
#31

#29 Nej inte jag heller ,såg receptet på fb 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-12-06 00:03
#32

Jag har suttit i flera dagar nu och försökt pussla ihop och planera vad jag vill ha gjort i vinter och vad jag vill prioritera, vad det kommer kosta ungefär m.m.

Jag försöker säga åt mig själv att "ta det ledigt" i helgen från allt planerande och fixande så får se om jag kan lyckas eller ej. Funderar även på vilken artikel jag ska pussla ihop härnäst. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-12-06 09:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Njuter av solen!
Rossi pryder min vardagsrumsvägg med sin skugga - han morrar dock åt den, det är ju en konstig hund utan ögon XD

Cahira
2014-12-06 19:07
#34

Haha läskigt med ögonlös hund på väggen sådär! (om än väldigt snygg skugga!)

Jag ska strax iväg till mills fleet farm och köpa mineralblock till korna och se om dom fortfarande har en hästleksak jag kikat på så många gånger och nu vill köpa till Enya. Hon är i stort behov av att ha nåt att leka med då hon är väldigt ung ännu och väldigt lekfull. :)

Funderar på att klicka fram lek med den. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2014-12-06 19:08
#35

#34 Vad skoj!
Filma gärna första leken med henne XD

Cahira
2014-12-07 05:21
#36

Det ska jag göra! Om kameran kan knappa upp det, är väldigt mörkt i ladan där hon är nu… men ska försöka! Mike har sett henne plocka upp vattenhinken och bär runt på den så tror hon kommer gilla denna leksak. 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-12-07 09:43
#37

#36 haha vad roligt!
Det ser vi fram emot att få se (om det går) ^^

Sitter nu och dricker te och knaprar knäckebröd - himlen har öppnat sig ute och någon verkar ha slagit på en kran för jisses vad det regnar!

Hildgrim
2014-12-07 17:39
#38

Roligt med lekande hästar. :)

Hildgrim
2014-12-07 17:41
#39

Vi var på spårkurs imorse så det har inneburit en däckad hund. Då passar matte på att sy och greja. Det blev först en testoverall av ett mönster jag hittade på djurpyssel.ifokus och nu ska jag försöka göra ett par ordentliga skor. Lite väl sent att dra igång med detta nu när det redan är vinter men jag hade beställt skor av en tjej som tydligen ska vara väldigt bra på skor. Men jag har inte hört något från henne på flera veckor så befarar att jag inte kommer få några. Så bäst att börja experimentera själv. :)

Cahira
2014-12-08 01:18
#40

Jag har en riktigt dålig dag idag. Igårkväll kom sorgen efter ådi ikapp mig och jag grät och grät i över en timme. Har sån enorm huvudvärk idag. Mike sa rent av att vi kunde skaffa en ny mittelspitz om jag ville och kände att jag orkade men jag ska verkligen inte ha fem hundar just nu. Sorgen får ta sin tid helt enkelt. 

Jag har så mycket på min "to do" list just nu att jag är lite överväldigad. Ser fram emot januari och ljusare tider, jag mår sällan speciellt bra mellan augusti och december.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-12-08 09:37
#41

#40 En saknad Ådi är en mycket älskad Ådi, den sorgen måste få komma ut så man kan få minnas allt roligt med honom med ett glatt hjärta *styrkekram*🤗🌺

Annons:
Saffran0Spice
2014-12-08 09:40
#42

Sitter med värk ''from hell'' och kollar på allt som borde göras idag…

Har några lådor kvar att packa upp, grejor till kontoret vilket betyder att det är kaos-lådorna jag drar mig för 😛
Skall även påminna en viss herre om att komma med min tv+tvbänk, skulle kommit på eftermiddagen förra måndan - den eftermiddan var lång XD

Cahira
2014-12-08 20:27
#43

#42 *kramar bort värken* ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-12-09 13:17
#44

Vad synd att ni båda mår dåligt. :( *kram*
Idag är en sån där dag jag verkligen känner mig som en dålig matte. Rose har haft skavsår ett tag nu (orsakat pga mig eftersom resåret på en overall jag sytt lyckades komma åt huden) som jag kämpat med. Testat att lägga om det på diverse olika sätt men det bara vätskar sig. Det hann liksom aldrig lufta eftersom jag måste plåstra om det när hon är på dagis. Annars kommer hon åt såret och slickar.

Har i alla fall fått hyfsat bukt på det nu genom att salva och att bara ha en strumpa över som skydd. Detta har gjort att det hunnit lufta och det är numera bara en sårskorpa.

MEN nu råkade jag visst spänna åt strumpan för hårt under natten. Så när jag skulle ut imorse så var tassen ENORM och RÖD! Blir så arg på mig själv för Rose sov oroligt i natt och tassade runt i sängen en massa. Och jag kopplade ändå inte ihop det med strumpan. :( Ush två besvär på kort tid orsakade av mig.

Så idag fick jag hoppa jobbet och dra till veterinären istället. Behövde inte göra något åt tassen som tur är. Den är nu nästan normal storlek och bara något röd. Passade på att vaccinera henne när jag ändå var där. Det var tydligen 25% rabatt på det just idag (dom har olika erbjudande varje dag fram till jul).

Cahira
2014-12-10 02:32
#45

Lilla Rose. 🌺 Sånt ser alltid så mycket värre ut på en naken än en pälsad men skönt att veterinären inte var överdrivet oroad. :) Och skönt med rabatt på vaccinering! Krya! ❤️

Vår åsna har fått en spricka i hoven IGEN så jag sitter och pratar på ett åsneforum om hur de gör med sina åsnor för att få lite fler synvinklar på hur de gör ifall det är nåt jag inte tänkt på redan. 

Sitter även och planerar ihop ett paddock paradise. Jag har pratat om det länge nu men saker har kommit ivägen och nu en gång för alla så kan vi prioritera det bättre. Vi kommer planera så gott vi kan nu under vintern på vart vi kan lägga vad utan att det sjunker genom jorden när det är lerigt på vårarna eller blir farligt om det regnar eller är snö/is. Vart man ska lägga vad också för maximal hjärnstimulans och minimal skötsel.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-12-20 17:45
#46

Idag hade jag anordnat en liten urhundsträff. Tyvärr blev det bara två mexare trots att det från start skulle vara 4-6.. men men det var trevligt ändå. Den vita fluffen är alltså renrasig mexikansk nakenhund. <3

MaaariaS
2014-12-20 18:14
#47

Varit på stan 😴😴

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-12-21 03:25
#48

Jag är sjuk som ett djur. Funderar på om man ska eller inte ska åka in till sjukhuset för att jag inte kan äta sen flera dagar tillbaka. 🤦‍♂️ 

Blir irriterad på internetstrul samtidigt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
VildaVittra
2014-12-21 04:39
#49

Varför kan du inte äta?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2014-12-21 19:33
#50

Har precis gjort lite juliga havrekakor, gick lagom fort att göra! 
(tog ca 20min totalt ^^)

VildaVittra
2014-12-21 19:41
#51

#50 När du ändå har allt framme, så kan du baka havrekex till ostarna på julbordet. Mitt eget recept http://www.kokaihop.se/recept/sproda-havrekex Dom är bara hur goda som helst. 

Havre är tyvärr totalförbjudet för mig innan jag opererats, så får köpa några tråkiga smörgåsrån i år. 😭

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2015-01-03 00:57
#52

Petar upp denna tråd medans jag slöglor på tv. Jag sitter och planerar vad jag vill göra under 2015. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
2015-01-03 07:24
#53

Jag jobbar mig igenom tvättberget, bara en tvätt kvar. Inser att jag behöver en riktigt bra torkställning, som inte sviktar under tunga blöta kläder.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2015-01-03 11:25
#54

Skall ignorera berget med disk och istället ta årets första riktigt långa promenad med hunden - passar på innan förkylningen bryter ut fullständigt ^^

Sasa Allie
2015-01-03 15:40
#55

Sitter och låtsas att jag inte blöder näsblod.


Annons:
Cahira
2015-01-03 20:56
#56

Skjuter på att bada Frodo för jag vet hur ont jag kommer ha efteråt. 

Jag drömde inatt att mamma var hundvakt medans jag sov och att Frodo rullade sig i gåsbajs och istället för att bada honom så rakade hon ned honom jättefult! 😮 THE HORROR! Så nu har jag lite lätt OCDångest över att ge honom ett bad och göra honom snygg. 😟

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
2015-01-03 21:48
#57

Ligger och är sur på mig själv över att jag aldrig tycks lära mig att jag inte orkar lika mycket som andra. Fick ett ryck och tvättade ett gäng tvättar i maskinen, så nu lever hjärtat sitt eget liv och jag orkar inte ens sitta upp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
2015-01-04 14:38
#58

Planerar att virka en kappa, men kommer inte riktigt till skott med det 😟

Cahira
2015-01-04 16:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Jag ska strax ut och fotografera Diablo, han fyller två år idag!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
2015-01-04 16:30
#60

#59 Vad liten han är för att vara 2 år. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2015-01-04 16:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#61

Har ju inte tagit tvåårsbilderna ännu! Men här kommer fler. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2015-01-04 18:36
#62

Vilken snygging. :)

Annons:
Hildgrim
2015-01-04 18:40
#63

Själv så håller jag på att packa undan alla mina kläder/saker från jul/nyårstrippen. Måste erkänna att det känns väldigt deppigt att vara tillbaka. Var så mysigt med jul, snö, långa hundpromenader och mys framför gamla filmer. ;P

Överväger att flytta och börja ett nytt liv någon annanstans.  Tur man har en sån fin hund iaf. :)

Cahira
2015-01-04 23:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Välkommen tillbaka! 

Måste uppdatera hur snygg Diablo faktiskt blivit. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2015-01-05 15:55
#65

Naaw han är jätte fin. :)

Hildgrim
2015-01-05 15:59
#66

Idag parade sig mina varaner!!! :D

Håller på att förbereda mig inför MyDog imorgon. Tyvärr har jag fått förklarat för mig att det är GRYMT svårt att få parkering så man måste vara där TIDIGT. Så jag kommer börja köra kl 04 imorgon. :O 

Jag tycker det är konstigt att man har en stor mässhall som saknar tillräckligt med parkering för besökare men men… det är väl det som händer när man lägger mässor centralt i storstäder. 

Cahira
2015-01-05 23:49
#67

ÅÅÅÅH varanbebisar!!! 😍

Jag har värk i händerna just nu så jag tar det bara lugnt. Jag förfrös nästan händerna för att vantarna inte gjorde sitt jobb..

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: