Annons:
Etikettannonsmarknaden
Läst 608 ggr
Cahira
5/13/14, 8:02 PM

Annonsering

Eftersom vi har en annonsmarknad är det viktigt att ni läser igenom våra annonsregler och riktlinjer.

Jag kan tyvärr inte tillåta annonser om avel då dessa ofta brukar spåra ur. Ser ni någon hane eller hona som verkar intressant kan ni kontakta medlemmen i privat meddelande. 

Ge så mycket information du kan om djuret eller varan (exempel: bur, burskynke, bädd, kläder, hemmafix) och vad som medföljer samt såklart pris. Om det är ett djur, skriv även vilka hälsokoller som är gjorda, vaccineringar och annat som kan vara bra att veta för köpare. Om varan eller djuret är sålt skriv det så jag kan låsa tråden. Jag tillåter inte bortskänkning av djur eller hot om avlivning! Dessa tas bort direkt. 

Använd en tydlig rubrik! Annars kan det bli svårt att nå rätt köpare för rätt djurart. Exempel: (S) Hö till Marsvin i Borås 

Förkortningar jag vill att ni använder är (S) för säljes och (K) för köpes. Om det gäller t.ex. bortsprunget djur får ni skriva ut det i rubriken. 

Kom ihåg att skriva vart du bor i rubriken eller inlägget så de som är intresserade kan hitta dig. Kom även ihåg att inte lägga ut telefonnummer och annat då denna sida kan hittas via sökmotorer så håll känslig information på privata meddelanden om någon är seriöst intresserad. 

Annonsen får absolut inte bryta mot lagar och får inte använda bilder som man inte äger rättigheterna till såvida inte man har fotografens godkännande. Om så är fallet så måste detta skrivas ut i annonsen. 

Jag försöker hålla reglerna till ett minimum för att hålla saker så enkelt och smidigt som möjligt. Jag har alltså inget krav på datum utan det är valfritt. Men eftersom annonsen kan ligga kvar tills varan är såld så räcker egentligen datumet som iFokus visar då annonsen postades. 

Sammanfattning:

  • Tydlig rubrik
  • Hot om avlivning ej tillåtet!
  • Avelsannonser ej tillåtet 
  • Meddela när varan eller djuret är sålt
  • Var rädd om era personuppgifter och telefonnummer
  • Ni måste ha bildrättigheter

Var inte rädd att ställa frågor om ni undrar något. Lycka till med er försäljning!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Edera
6/15/14, 9:00 PM
#2

Det hamnade visst lite fel, kan admin hjälpa mig flytta inlägget? Kompisen är förresten en supersöt svart vit bebis med lagom lurv och lite virvlar!

Cahira
6/16/14, 11:49 PM
#3

Det ar nog smidigast om du bara skapar ny annons i eget inlagg pa annonsmarknaden sa tar jag bort den har inne efterat. :)

Hoppas du hittar en fodervard. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Edera
6/17/14, 11:21 AM
#4

Nu kan du radera! :)

Cahira
6/17/14, 8:36 PM
#5

Sadar, borttagen :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: