Annons:
Etiketthårbeklädda-nakendjur
Läst 4415 ggr
Cahira
2014-05-09 08:49

Puffen Frodo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har (än så länge) bara ett nakendjur och det är kinesen Frodo. En korthårig nedklippt puff. Kollar man på benen så är pälsen kort och sträv. Kroppen klipps ned för att 1. vi lever i ett land av bajs (kogård) och 2. hans hud är torr och är lättare att smörja eftersom vårt vatten var för hårt för att andra produkter skulle riktigt fungera. 

En riktig liten gladskit och är superduktig i hanteringen! Är så stolt över honom! Han är född oktober 2013 och är nu i skrivande stund 7 månader om ett par dagar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2014-05-09 08:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så glansig så! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-05-09 08:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bus bus bus!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-05-11 16:59
#3

Sötnos. :P

Cahira
2014-05-11 17:01
#4

Tack :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Emma--]
2014-05-31 11:19
#5

Va söt han är 🙂

Cahira
2014-05-31 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Han tackar ^^

Han är en mycket härlig liten karaktär. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Emma--]
2014-06-01 00:11
#7

När han är klippt sådär ser han ju nästan ut som dom nakna. 🙂

Cahira
2014-06-01 01:03
#8

Hehe ja det är lite meningen. :) Jag gillar den nakna looken och eftersom det är mer lättskött så blir det bara ännu en bonus. :) Att han har kort päls på sockarna får honom att se ännu mer hairless ut. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odette
2014-06-01 12:22
#9

Puffar är vackra!! De hårlösa med ! Tycker det är en lite magisk ras överlag, ser ut som My Little Ponys ❤️

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Cahira
2014-06-04 03:05
#10

Haha roligt att du säger det! Satt igår och tittade på MLP - Friendship is magic (för det fanns INGET annat att titta på och det är helt okej i lagom mängd) och Frodo blev så sjukt intresserad och låg och tittade på tvn ett bra tag.

Min miniponny är en brony. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Emma--]
2014-06-04 07:38
#11

#10 han har bra smak! haha

Cahira
2014-06-05 01:30
#12

#11 Haha ja jag får skapa honom en OC tror jag. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odette
2014-06-05 21:56
#13

Haha ;D

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
Cahira
2014-06-05 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag får helt enkelt acceptera att Frodo vill inte vara fin på bild. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-06-06 17:26
#15

På tal om My little pony. :P

my-little-pony-dog-cosplay.jpg

[Emma--]
2014-06-06 17:53
#16

#12 Helt klart! 

#15 Ojojoj. Jag förstår att det är ofarligt egentligen, men jag tycker det är så onödigt. 😛 Hunden blev en väldigt stilig rainbow dash i alla fall ;P

Cahira
2014-06-06 19:10
#17

Haha jag diggar det. 😃 Kul med vingarna med. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odette
2014-06-09 15:05
#18

#15 Haha ja där ser man! Men de har ju som riktiga frisyrer kineserna, så de ser helt klart lite ponnyliknande ut med sin vackra man ^^

#14 Frodo är fin när han springer å busar också! 😉

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Cahira
2014-06-16 23:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Frodo 8 manader har fatt en lillasyster pa 3 manader och de alskar varandra redan. :)

Kineser ar ju kattlika, detta bevisar att lika barn leka bast, och Frodo leker lika bra med bade katter och hundar. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Emma--]
2014-06-17 15:21
#20

Va gulliga 🙂

Annons:
Cahira
2014-06-17 20:35
#21

Ja oja, jag far en sotdodchock hela dagarna kanns det som. 😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
2014-06-20 10:09
#22

Apropå CCD Hairless och ponnies har jag flera ggr fått höra om min nakenfis: "ohh, det ser ju ut som en liten häst". Gulligt tycker jag och jag ser det ju själv när han står i profil.

Cahira
2014-06-20 21:56
#23

Haha ja det ar sa sott :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-06-20 22:05
#24

Jag håller inte med om att CCD ser ut som ponnyar, dom är aldeles för knubbiga. Jag skulle snarare vilja likna dem vid enhörningar. :) Lika magnifika.

Cahira
2014-06-26 00:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Blev ett dopp i sjon idag, forsta gangen for Frodo. Han alskade det!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-06-26 00:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Fina. <3

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-06-27 16:08
#27

Nej men åj vilket sjömonster. :)

Min hund vill inte bada alls. Men jag har lärt henne att kunna gå ner med alla fyra tassarna nu iaf. XD

Annons:
Cahira
2014-06-27 16:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Hehe det hjalper att det ar typ 30 grader varmt och ha med sig en sjoutterbror. xD Apache ar Frodos idol. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-08-08 01:16
#29

Här kommer ett gäng bilder från idag. :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Odette
2014-08-13 13:42
#30

Men gud så härliga bilder! Underbara! Gillade #26 lite extra mycket men alla var fina. Härligt med sommarbilder ☀️

#22 Jag tycker kineser påminner om my little ponys, finns ju en del som är lite mer av hjorttypen och de är ju tunnare i kroppen. Men oavsett så är de helt klart magnifika ❤️

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Emma--]
2014-08-13 20:56
#31

Vilka fina bilder 🙂

Cahira
2014-08-14 09:32
#32

Tack båda! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-09-03 19:11
#33

Frodo kommer inte rakas på kroppen mer för i år. Han har inte rullat i äckel på ett tag nu (peppar peppar) samt att hans hud mjällar inte lika mycket som då han var liten så ska försöka spara ut hans kroppspäls över vintern så han har isolering under kläderna. Kommer bli spännande att se hur han kommer se ut till våren. :) Speciellt eftersom jag kommer fortfarande raka ansikte, öron och svansrot. *S* Mitt älskade lilla mobboffer. ❤️

Han är än så länge en mycket snäll tonåring. Sen jag köpte hem ett speciellt hundgodis som han älskar så är han inte längre omöjlig att kalla in inomhus för kommer han in får han godis. Gottegris är vad han är! (sådan matte sådan hund lol)

Och han heter nu "officiellt" i huset, Frodo "the thief" Baggins. Han stjäl allt han kommer åt! Han tuggar inte sönder om det inte är pennor eller gjort av papper, men mina skor och kläder samt några prylar är alltid utspridda över hela vardagsrummet. Musmattan till min dator har han stulit, klosaxen till större hundarna, en stor tång, klickern, och andra konstiga grejer får han tag på. 

Det märks alltid när han stjäl nåt med, han springer alltid iväg med saken med högt huvud som om "Jag har inte gjort nåt!! Vissel vissel! Jag är oskyldig, inget att se här!" 😂

Han har blivit enormt kameraskygg, inte för att nåt hänt utan.. ptja jag vet inte varför. Så fort jag riktar kameran mot honom så springer han iväg. Därför det är lite tunt om bilder på honom. Men det fixar sig nog! 

Ska försöka få lite bilder på när han och Apache busar nån gång, det går vilt till! Frodo får bli jagad vilket han älskar och Apache får jaga/valla vilket HAN älskar. Apache älskar att Frodo är snabb och har snäva svängar och Frodo älskar att Apache kan hänga med men att Apache är inte lika smidig på svängarna så han kan finta sin äldre bror. :) 

Frodo ÄLSKAR Apache! Han verkligen avgudar sin större bror. Digger är okej, Ixxi är okej hon med, men Apache är Frodos idol! Detta startade väldigt snabbt efter Frodo flyttade in. Ni ser på bilden här ovan hur otroligt skeptisk Apache var över den lilla snorkråkan som hängde efter honom!

Men nyfikenheten tog över…. 

Och snabbt blev de bröder och vänner!

Och i sann lillebrorsanda så var han fräck nog att stjäla Apaches tuggben som var lika stor som Frodo själv. 

Apache blev paff men är så snäll att han lät lillebror ha benet, med lite besvikenhet. Apache visste nog den dagen att han var inte minstingen längre.

Apache tycker fortfarande att lillebror är en liten pest, men när det kommer till kritan så är de brothers forever. ❤️ 

Ursäkta långt inlägg, blev lite nostalgisk. :) Bilderna är från januari i år och lilla hobbiten har vuxit mycket sen dess, och stjäl ännu mer som sagt. ;) Ska försöka få nya bilder på denna duo snart hade jag tänkt. :) 

Här är en  bild på honom från första rakningen som tack vare lilla vesselvalpen inte blev speciellt jämnt arbete, men ack så sött! Och i sann kinesanda så la han sig på enda solfläcken som fanns. :3 

Och vips har jag en tonåring. Hur gick detta till? Jag vill tillbaka till bebisåldern! *valpsjuk*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

kanin och häst
2014-09-04 18:49
#34

Vilken sötnos!:3

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
Cahira
2014-09-04 19:44
#35

Ja gud ja. 😍 Jag föll pladask första sekund jag såg honom på bild och jag tycker fortfarande han är sötaste ever. Han är ju så otroligt gullig och charmig!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-09-17 06:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Nu är han skäggig och imorgon är det rakning av nosen. Men han är fortfarande söt när han är skäggig. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-18 00:55
#37

Klart han är fin med skägg,fråga Max 😉😂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-09-18 01:19
#38

#37 Han sa åt mig att karlar ska ha skägg…  jag höll tyvärr inte med denna gång. 😂 Kanske låter han vara fluffig i vinter dock då vi har sån vansinnig kyla här. Har redan slutat raka kroppen för att odla isolering.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-18 04:16
#39

#38 Det låter bra att du tänker spara på pälsen till vintern,kommer behövas 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-09-18 04:32
#40

Ja verkligen! I fjol hade vi -45 vindkyla och blev insnöade. Var sex veckor av vansinnesväder. Jag hoppas vi slipper det i år!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-18 16:17
#41

#40 Brukar hata att bo i Sverige på vintern,kanske ska sluta med det 😉brrrr

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Cahira
2014-09-18 21:52
#42

#41 Haha ja alla andra årstider här är fantastiska och vintern är kortare än norrlandsvintern plus sol på dagarna men jag är så less på snö att jag hade gärna sluppit. ^^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-09-18 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Han var så söt när han låg och tittade på kattungarna. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-19 00:26
#44

#43 Hur lång är han?Han ser riktigt stor ut nu 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-09-19 02:17
#45

Han ser liten ut när han står ensam men när han står intill Ixxi så är dom ungefär samma höjd och hon är 30 hög ungefär. Aldrig måttat exakt, men på ett ungefär. :) 

Jag längtar redan efter våren så jag kan raka ned honom igen. *S* Ska bli intressant att se hur varulvig han ser ut då. Vem vet, kanske får för mig att spara ut pälsen. ^^ Hans päls tovar inte så, vem vet. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-19 04:44
#46

#45 Ok 🙂 Ja det ska ,bli riktigt kul att se hur han ser ut efter vintern 🙂 Jag älskar djur med lång päls ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-09-19 05:18
#47

Jag med egentligen, men med fibromyalgi och en kogård samt hund som rullar i allt äckel som finns så är ponnyfrisyren smidigast. ^^ Och hans hud var väldigt torr när han var liten och det var kallt så får se om han får torr hud nu i vinter med. I så fall får jag komma på någon bra lösning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-19 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#4 ja det beror ju på vilka förutsättningar som finns för att klara en lång päls ❤️ Max får också torr hud när det blir kallare även innan snön kommer 😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
MaaariaS
2014-09-19 19:50
#49

Det beror ju på vilka förutsättningar man har för att klara av en lång päls ❤️Max brukar få torr hud när det börjar bli kallt redan innan snön kommer 😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-09-19 20:59
#50

Ja vi har dessutom väldigt hårt vatten så det torkar ut huden bara i sig själv. Märker det jag med. Även om man har återfuktande balsam och schampon så torkar vattnet ut huden. Så när han rakades ned och jag kunde applicera aloe vera direkt på huden så blev han mycket bättre direkt. :) 

Jag gillar verkligen den där bilden! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-19 21:53
#51

Men jag tog ju bort bilden för att det var Frodos tråd,ta bort den om du vill 🙂Innan jag publicera inlägget igen så var bilden borta 😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-09-19 22:30
#52

Bilden får vara kvar tycker jag. Han är ju så fin :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-20 17:36
#53

#52 Ok ,det är din tråd så du bestämmer 😃❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-09-21 01:46
#54

#53  Haha Frodo har nog inget emot att ha lite besök i tråden! 😉🤫

På tal om Frodo så tog han en padda i munnen igår och började kräkas och mådde långt ifrån bra stackarn. Men ingefära som är bra för upprörda magar räddade dagen och nu är han återställd! Så jag rekommenderar att ha ingefära hemma ifall era hundar slickar på paddor eller mår illa av andra anledningar. Vi köpte hem det pga att Frodo blir åksjuk i bilen så han brukar få ingefära-te ca 30 minuter innan avfärd och det fungerar super! 🙂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-09-24 19:02
#55

Vi tog en helt fantastisk höstpromenad igår. ❤️ Här kommer ett par bilder på Frodos "syskon" med. :) Utom Ixxi, hon ville inte vara med på bild igår. Apache är Frodos största idol i hela vida världen! 

Apache 2 år, bc/corgi rescue

Digger 12 år, bc/collie

Vi hade sån underbar dag. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
MaaariaS
2014-09-24 19:49
#56

Fina killar ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-09-24 20:10
#57

#56 Ja jag känner mig lyckligt lottad om man får säga det högt. 😊 Men de är så otroligt fina och så otroligt keliga att man blir alldeles varm i hjärtat. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-09-24 20:11
#58

#57 Förstår det  ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Hildgrim
2014-09-24 21:12
#59

Dom är så fina allihopa. :)

Cahira
2014-10-12 04:57
#60

Frodos ettårsdag är på g och jag försöker planera ihop en riktig "hunderbar" dag. 

Han kommer få kycklingvingar till födelsedagsmiddag, en leksak, och ensamtid med matte (och kameran 😇) Men utöver det, vad mer kan man göra? Har ni några förslag? 🙂 Biltur kommer inte ske, han blir jätteåksjuk och det är ju inte så kul fieri direkt. Bus med de andra hundarna blir det också förstås!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-11-01 03:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#61

Hittade äntligen en reflexväst som passar honom! 😃 Min stiliga pojke. ❤️ 

Det ser slappt ut under magen men det är för att kardborrebandet är på minsta möjliga så det är en bit flärp hängande. Är glad att en overall kommer rymmas under! Är så nöjd med detta fynd! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2014-11-01 22:21
#62

Fin reflexväst. :)

Annons:
Cahira
2014-11-02 00:23
#63

Ja visst var det? :) Älskar att den har kardborre både under och fram vid bröstet, tror jag ska ta bild på den nån dag när den ligger platt så ni får se. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-11-10 04:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Blev en välbehövd dusch för Frodo idag. Han hade sina två första tovor och sitt livs första tovutredning som han hanterade som ett proffs. Han blev väldigt fluffig när vi var klar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-12-01 03:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Frodo fluffmonster.

Det kliar i fingrarna att raka ned honom men det är mysigt samtidigt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-12-01 08:38
#66

Han är fin som fluffig och det är bättre för honom för kylan 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-12-01 08:54
#67

Ja han har ingen underull så vi går på volym istället. Blir bra isolering under kläderna sen. :) Jag är så vansinnigt segstartad att ta mig tid att testa nya symaskinen. Tror jag har prestationsångest. 😕

Tror han blir riktigt stilig innan vintern är över! Hans päls har bara tovat på magen där han tvättar sig så vi rakade bort det för enkelhetens skull och hygienen runt "mr wee wee" :) Han är dock väldigt statisk av soffan, vet inte helt hur vi ska lösa det. 🤔

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-12-01 09:00
#68

#67 Tänk på att det bara ska göra han varm och inte på hur det ser ut 🙂Jag ville ha en overall fårn hurrta som var brun(älskar brunt) men den ända som passa Max var en ful mörkgrön sak och jag hatar den,men den håller han varm, så det är ok ändå 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-12-20 00:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Precis när jag tänker att jag borde verkligen utmana Frodos hjärna oftare så händer detta. ❤️

Katterna ville åt popcornskålen så jag flyttade helt enkelt på den. Frodo är inte sen att smyga på sig mat om han kan, MYCKET matdriven. Jag har tränat honom sedan han var liten att skilja på mitt och hans och tydligen har det verkligen gått igenom! Duktiga kille! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
kanin och häst
2014-12-30 23:31
#70

Lika söt som vanligt! :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Cahira
2014-12-31 00:52
#71

Frodo var pratig idag så tänkte filma men då blev han lite kamerablyg. :) Men videon blev väldigt söt ändå! Fluff-Frodo ska snart få en rakning i ansiktet så detta får bli "före" så får ni se "efter" sedan. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-01-04 23:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Testade för att se om Ixxis overall passade på Frodo och han gav mig blicken "Du KAN inte mena allvar." ….så jag satte på julstrumporna på fötterna på honom bara för att få en rolig bild. 😃🤫

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2015-01-04 23:41
#73

#72 Men liten då ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2015-01-05 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Nu börjar utväxten faktiskt se vårdad ut igen. :) Han har sett ovårdad ut hur länge som helst!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hildgrim
2015-01-08 17:25
#75

Hehe man känner inte igen honom. :)

Cahira
2015-01-08 18:38
#76

Haha nä jag känner samma sak.. Vad är detta för golvmopp som hoppar runt på golvet? 😂 Men han hanterar kylan bättre som långhårig så jag ska stå ut till våren, då rakas han ned igen. :3 

Men ansiktet ska rakas omedelbums.. DET stör mig! 😮 Jag vet vilket otroligt vackert ansikte som gömmer sig därunder så jag har tänkt raka idag. Så blir troligen bilder idag. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-01-08 18:48
#77

Jag saknar när han såg ut som #29

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-01-10 01:14
#78

Idag åkte trimmern fram! 

Nu ser han ju faktiskt ut som en puff! :) 

Tröttsamt var det!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2015-01-10 16:46
#79

❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2015-02-06 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Best friends for life. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-03-11 06:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Våren är här och det innebär att marken nu är lera, gegga och kobajs och pissvatten - och det är ASKUL att rejsa i. 

Så nu åker pälsen, för jag tänker inte upprepa idag imorgon. 🤢 Lättare att sköta hans smutsiga livsstil när han har "nakenfrisyr" :)

Efter-bild kommer imorgon när det är dagsljus ute. :) Nu är han tillräckligt trött att det borde gå relativt snabbt att få honom nedklippt. sen blir det sömn för mig själv. Klockan är ett på natten nu så. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-03-11 21:00
#82

Han gick från detta…..

Till detta. Han är så aerodynamisk nu att han står inte still för fem öre. Var omöjligt att få en "efter" bild ens inomhus. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-04-12 18:59
#83

Vi har haft besök nu i veckan av Mikes son och han undrade om han kunde lämna sin pekingese här och pensionera honom så han får leva ut sina senior-år hos oss. Så Frodo har nu ännu en bror. :) Ska försöka få bilder på dom tillsammans sen men han ska få bo in sig lite först. Han lär vara ledsen när husse och matte åker utan honom imorgon. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Hildgrim
2015-04-21 18:52
#84

Hehe ja nu har ni många hundar. :)

Cahira
2015-04-24 03:03
#85

Ja fast Digger är på sista versen så blir snart nere på 4 igen.. Tänkte skaffa en pekingese efter Digger men nu slipper vi valp och unghundstiden och JD får vara senior på en fin plats. :)

Frodos päls har förstörts av kardborrar så måste troligen klippa ned hans crest och sockar. :/ Skjuter på det rejält, är inte taggad. :( Vi blev sålda hö proppfullt med kardborrar så alla djur är fylld med skiten. Frodo sliter ut dom och försöker äta dom så är bäst att klippa ned så minimalt kan fastna så han inte äter dom men oj vad det tar emot att sätta saxen i cresten när den äntligen blivit relativt lång. :/ 

Funktion över utseenden men viiiill inte!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: