Annons:
Etikettallmänt-och-vardag
Läst 789 ggr
Cahira
2014-09-15 02:04

Berikning

Vad gör ni för att berika miljön för era pälslösa älskningar? 🙂 Berikning och hjärnstimulans pratas ofta hos hundar men desto mindre hos katter, råttor, marsvin m.m. såvitt jag vet. Så tänkte göra en stor samlingstråd med berikningsideer som kan motivera varandra och kanske dela med sig nya fiffiga ideer. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2014-09-25 07:04
#1

Ingen? 🙂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Emma--]
2014-09-25 11:36
#2

Alltså, mina marsvin är ju inte så mycket för leksakerna jag testat. T.ex en träboll som jag tänkte att den kan ju säkert vara rolig att gnaga sönder åtminstone. Nu två veckor senare har dom inte ens rört den. 

Desto mer uppskattat är väl då miljön i buren med rör osv. Det bästa jag gjorde var att köpa nya buren som gav mycket mer yta och nu brukar i alla fall nakenfisen köra race. Skrattade nästan ihjäl mig första gången för jag hörde hur det levde om i buren tidigt på morgonen och tänkte direkt att någon katt skulle fått för sig att stressa marsvinen (även om dom aldrig gjort det :P). Spanar ut lite försiktigt och ser hur Lucy springer och skuttar. Ut från huset, under träbron, runt huset och om och om igen. 

Sen golvtid utanför buren.

Men sen allra viktigast, mer än ett marsvin. Det är nog den bästa "aktiveringen" dom kan få.

Cahira
2014-09-25 22:15
#3

#2 Kunde nog inte sagt det bättre själv. :) Och flytta på inredningen efter burstädning så det blir lite förnyelse. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-11-11 04:17
#4

🎈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-02-06 20:27
#5

Puttar upp! 🎈 Berikning och aktiveringslekar borde vi ha massor av. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: